Modificació de dades personals del Padró Municipal d'Habitants
Aquest tràmit us permet modificar les vostres dades personals inscrites en el padró municipal d’habitants d’aquest Ajuntament (p.ex. rectificar la data de naixement o actualitzar el nivell d'estudis).
Amb caràcter general, sempre que s’aportin els documents necessaris per provar la identitat o representació, en el seu cas, s’efectuarà la modificació de qualsevol de les vostres dades en el padró municipal, sent efectiva des del moment de la sol·licitud i sense que sigui possible atorgar efectes retroactius.
En cas que existeixin dubtes sobre alguna de les dades declarades, abans de la modificació, l’Ajuntament pot comprovar la veracitat de les dades consignades en aquesta sol·licitud.
Aquest tràmit no serveix per:
- Actualitzar l’adreça d'empadronament dins del mateix municipi. En aquest cas, utilitzeu el tràmit “Canvi de domicili dins del mateix municipi”.
- Donar-vos d’alta com a nou veí/na d’aquest municipi (per naixement, per canvi de residència entre municipis o per omissió). En aquest cas, utilitzeu el tràmit “Alta al padró municipal d’habitants”.
Estar empadronat en el municipi en relació amb el qual voleu modificar les dades inscrites en el seu padró d’habitants.
Tràmit gratuït.
Amb caràcter general, cal acreditar:
- La identitat, mitjançant documents acreditatius de la identitat en vigor (no poden estar caducats):
- DNI, Passaport, Permís de conducció (acreditant amb un altre document les dades obligatòries que no hi consten), NIE expedit per les autoritats espanyoles, Certificat de Registre de Ciutadà de la Unió on consta un NIE, etc.
- Les dades d’identitat de les persones menors de 14 anys que no disposin de document d’identitat, s’acredita amb el Llibre de Família o el Certificat de Naixement.
- La representació (si escau) de menors no emancipats, de persones incapacitades i també en cas de representacions voluntàries.
Si realitzeu el tràmit per mitjans electrònics, les dades identificatives que no constin en el certificat electrònic (lloc i data de naixement, sexe i, en el seu cas, nacionalitat) seran validades per l’Administració a través del Sistema de Verificació de Dades d’Identitat (excepte que us hi oposeu, cas en què haureu d’acompanyar els documents justificatius corresponents).
Podeu consultar el llistat complert de dades i documents necessaris per a la Modificació de dades al Padró Municipal d’Habitants a la Resolució de 29 d’abril de 2020, de la Sotssecretaria, per la que es publica la Resolució de 17 de febrer de 2020, de la Presidència de l’Institut Nacional d’Estadística i de la Direcció General de Cooperació Autonòmica i Local, per la que es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la gestió del padró municipal
Aquest tràmit us permet modificar les vostres dades personals inscrites en el padró municipal d’habitants d’aquest Ajuntament (p.ex. rectificar la data de naixement o actualitzar el nivell d'estudis).
Amb caràcter general, sempre que s’aportin els documents necessaris per provar la identitat o representació, en el seu cas, s’efectuarà la modificació de qualsevol de les vostres dades en el padró municipal, sent efectiva des del moment de la sol·licitud i sense que sigui possible atorgar efectes retroactius.
En cas que existeixin dubtes sobre alguna de les dades declarades, abans de la modificació, l’Ajuntament pot comprovar la veracitat de les dades consignades en aquesta sol·licitud.
Aquest tràmit no serveix per:
- Actualitzar l’adreça d'empadronament dins del mateix municipi. En aquest cas, utilitzeu el tràmit “Canvi de domicili dins del mateix municipi”.
- Donar-vos d’alta com a nou veí/na d’aquest municipi (per naixement, per canvi de residència entre municipis o per omissió). En aquest cas, utilitzeu el tràmit “Alta al padró municipal d’habitants”.
Serveis interns
La persona interessada o representant, legal o voluntària, degudament acreditada.
Estan obligats a l'ús del canal electrònic en les seves relacions amb les Administracions Públiques, els subjectes de l'art. 14.2 de la Llei 39/2015, així com aquells que s'estableixin reglamentàriament.
Si voleu tramitar la petició electrònicament cal que disposeu d'un certificat digital. Us caldrà iniciar la tramitació tot emplenant el formulari web i signant-lo digitalment.
Podeu consultar els certificats digitals admesos pel validador del Consorci AOC
De tots els sistemes d'identificació disponibles la manera més senzilla de tramitar és mitjançant l'IdCat Mobil, que facilita la identificació i signatura electròniques a través de dispositius mòbils, i es pot utilitzar per a fer tràmits amb les administracions i ens que integren el sector públic de Catalunya Vídeo explicatiu de com sol·licitar-lo.
I si no tinc certificat, i no el puc aconseguir?
Durant tot l’any
No n’hi ha.
Tràmit gratuït.
- Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
- Llei 29/2010, del 3 d'agost, de l'ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya.
- Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
- Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.
- Reial Decret 1690/1996, de 11 de juliol, que aprova el Reglament de Població i Demarcació Territorial de les Entitats Locals modificat en relació als efectes de padró pel Reial Decret 2612/1996, de 20 de desembre.
- Resolució de 29 d’abril de 2020, de la sotssecretaria, per la que es publica la Resolució de 17 de febrer de 2020, de la Presidència de l’Institut Nacional d’Estadística i de la Direcció General de Cooperació Autonòmica i Local, per la que es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la gestió del padró municipal.
3 mesos
Silenci positiu. Si l'Ajuntament no notifica en el termini de tres mesos la resolució estimant o desestimant la sol·licitud, operarà el silenci positiu i les dades padronals seran modificades des de la data de presentació de la sol·licitud.
- Resolució de 29 d’abril de 2020, de la sotssecretaria, per la que es publica la Resolució de 17 de febrer de 2020, de la Presidència de l’Institut Nacional d’Estadística i de la Direcció General de Cooperació Autonòmica i Local, per la qual es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la gestió del padró municipal.
- Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
- Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
Les ordinàries del procediment administratiu.
En compliment del previst a l’article 11 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, en relació amb l’establert a l’article 13 del Reglament General de Protecció de dades , l’informem que les seves dades són necessàries per a la gestió del tràmit o prestació del servei que esteu realitzant.
Al respecte, s’indica que Ajuntament de Girona és el responsable del tractament d’aquestes dades personals, que conservarà de conformitat amb les disposicions legals i reglamentàries aplicables en cada cas.
Així mateix s’informa de la possibilitat d’exercir els seus drets d’accés, rectificació, supressió, oposició i limitació mitjançant la remissió d’un escrit dirigit per mitjans electrònics (ajuntamentinforma@ajgirona.cat), o en format paper, ja sigui presencialment o per correu postal a l’adreça següent: Pl. del Vi, 1, 17004, Girona, (Girona)
Per a més informació, consulti la nostra política de privacitat