Sol·licitud de mediació de consum
L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor dóna informació i orientació a les persones consumidores i usuàries, residents al municipi, en l'exercici dels seus drets i pot gestionar la tramitació de les seves reclamacions.
Obtenir instància
Tramitar en línia
- On adreçar-se:
- OFICINA D'ASSISTÈNCIA EN MATÈRIA DE REGISTRE OAMR
- 972 419 010
- www.girona.cat/ic
- A qui va adreçat:
- - Les persones físiques amb consideració de persona consumidora o jurídiques, microempreses, respecte serveis bàsics i de tracte continuat, que tinguin capacitat d'obrar d'acord amb les normes civils.
- Els/les menors d'edat per a l'exercici i la defensa d'aquells dels seus drets i interessos l'actuació dels quals estigui permesa per l'ordenament jurídic sense l'assistència de la persona que n'exerceixi la pàtria potestat, tutela o curatela. S'exceptua el supòsit dels/de les menors incapacitats/des, quan l'extensió de la incapacitació afecti l'exercici i la defensa dels drets o interessos de què es tracti.
- Com fer-ho:
- - Telemàticament mitjançant la Seu Electrònica
- Correu postal
- Presencialment al Registre electrònic general
- Als registres electrònics generals de:
a) L'Administració General de l'Estat
b) Les administracions de les Comunitats Autònomes
c) Les entitats que integren l'Administració local
d) El sector públic institucional (la seva integració està regulada a l'article 2.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre)
- A les oficines de Correus, tal com s'estableixi reglamentàriament
- A les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger
- A les oficines d'assistència en matèria de registres
- En qualsevol altre que estableixin les disposicions vigents
- Documentació que cal aportar:
- - Instància específica
- Documentació acreditativa
- Reclmació prèvia
- Observacions:
- Les vostres dades podran ser cedides a l'entitat contra la qual es reclama o un altra organisme amb la finalitat de gestionar la reclamació. Podeu exercir en qualsevol moment els drets de d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició en els termes establerts reglamentàriament dirigint-vos a la persona responsable del fitxer mitjançant escrit adreçat a l'Oficina Municipal d'Informació de Consum.
Es poden adjuntar els següents documents: full oficial de reclamació, factures, tiquets de compra, contractes, etc.)
- Legislació
- - Llei 22/2010 Codi de Consum de Catalunya. R.D. Legislatiu 1/2007 Llei General Defensa dels consumidors i usuaris.
- Decret 98/2014, de 8 de juliol, sobre el procediment de mediació en les relacions de consum