Sol·licitud de modificació de dades del padró municipal d'habitants
Si hi ha alguna variació de dades personals que consten en el padró municipal, s'haurà de comunicar a l'Ajuntament.
Obtenir instància
Tramitar en línia
- On adreçar-se:
- OFICINA D'ASSISTÈNCIA EN MATÈRIA DE REGISTRE OAMR
- 972 419 010
- www.girona.cat/ic
- A qui va adreçat:
- - Les persones físiques que tinguin capacitat d'obrar d'acord amb les normes civils
- Els/les menors d'edat per a l'exercici i la defensa d'aquells dels seus drets i interessos l'actuació dels quals estigui permesa per l'ordenament jurídic sense l'assistència de la persona que n'exerceixi la pàtria potestat, tutela o curatela. S'exceptua el supòsit dels/de les menors incapacitats/des, quan l'extensió de la incapacitació afecti l'exercici i la defensa dels drets o interessos de què es tracti.
- Com fer-ho:
- - Telemàticament mitjançant la Seu Electrònica
- Correu postal
- Presencialment al Registre electrònic general
- Als registres electrònics generals de:
a)L'Administració General de l'Estat
b) Les administracions de les Comunitats Autònomes
c) Les entitats que integren l'Administració local
d) El sector públic institucional (la seva integració està regulada a l'article 2.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre)
- A les oficines de Correus, tal com s'estableixi reglamentàriament
- A les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger
- A les oficines d'assistència en matèria de registres
- En qualsevol altre que estableixin les disposicions vigents
- Documentació que cal aportar:
- Sol·licitud de modificació de dades del padró municipal d'habitants:
- Document identificatiu de la persona interessada
- Altra documentació acreditativa
- Document identificatiu de la persona que declara
- Observacions:
- Canvis de característiques documentades:
- Número de document d'identificació
- Nom i cognoms
- Sexe
- Data de naixement
- Lloc de naixement
- Nacionalitat
Canvis de característiques no documentades:
- Nivell d'estudis (acabats)
L'Institut Nacional d'Estadística, a instàncies del Ministeri d'Educació, comunica periodicament les modificacions en els nivells d'instrucció.
- Cas especial: A mesura que es van cursant estudis i s'obté la titulació es pot canviar pel nivell d'estudis superior que manifestin verbalment.
- En el cas que es vulgui canviar el nivell d'estudis a primària incompleta o inferior caldrà acreditar-ho amb un certificat del nivell d'escolaritat no superior a primària incomplerta.
- El DNI pot ser caducat, però la resta de documentació (targeta d'identitat dels estats de la Unió Europea, passaport i NIE) han de ser vigents.
- EXCEPCIÓ: Acceptarem documents caducats amb sol·licitud de renovació que no faci més de 6 mesos que s'hagi segellat/presentat. En casos que el document identificatiu s'acompanyi de document de resolució de la sol·licitud, cal comprovar la vigència de la resolució.
L'Ajuntament pot actuar d'ofici per a actualitzar unes característiques personals.
- Legislació
- - Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
- Reial decret 2612/96, de 20 de desembre, on es modifica l'anterior Reglament de població i demarcació territorial de les entitats locals (Reial Decret 1690/86 d'11 de juliol).
- Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia de drets digitals
- Resolució de 15 de desembre de 2020, de la Subsecretaria, per la que es publica la Resolució de 2 de desembre de 2020, de la Presidència de l'Institut Nacional d'Estadística i de la Direcció General de Cooperació Autonòmica i Local, per la que es modifica la de 17 de febrer de 2020, per la que es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la gestió del Padró municipal.
- Més informació
-
Web del padró municipal d'habitants