Dret de proposta
Els veïns/veïnes empadronats/des majors de 16 anys, a títol individual o col·lectiu, tenen el dret d'adreçar-se a l'Ajuntament, qualsevol autoritat o òrgan municipal per a formular propostes referents a la prestació de serveis públics municipals, en els termes establerts en el Reglament regulador de les Institucions de la participança i de la gestió de conflictes de l'Ajuntament de Girona .
Les propostes poden suposar modificació de les partides pressupostàries o no tenir cap repercussió pressupostària.
A sota del botó Comença trobareu l'enllaç de Més informació on podreu consultar més detalls del tràmit.
1.Poden exercir el Dret de Proposta quan suposi una modificació pressupostària:
a. Els veïns/veïnes que representin l’1% dels empadronats majors de 16 anys.
b. Les entitats que figurin al Registre Municipal d’Entitats Ciutadanes les quals representin el 10% de les entitats inscrites.
Per tal d’exercir el Dret de Proposta les associacions hauran d’aportar l’aprovació de la proposta, mitjançant la certificació de l’acord de la junta directiva o junta rectora, si els estatuts corresponents així ho permeten.
2. Poden exercir el Dret de Proposta quan no suposi una modificació pressupostària:
a. Els veïns/veïnes de Girona, individualment o de manera col·lectiva.
b. Tres Consells Municipals amb acord consensuat.
c. Les Taules Territorials per acord adoptat consensuadament.
Es podran adjuntar a la proposta documents o projectes que justifiquin la iniciativa.
En cas que ho sol·liciti el 10% d'entitat o associacions inscrites al Registre Municipal d'Entitats Ciutadanes i quan el Dret de proposta suposi una modificació pressupostària:
- Certificació de l’acord de la junta directiva o junta rectora de les associacions on s'aprova la sol·licitud de la proposta.
- Concepte pressupostari que es modificaria a la baixa i el que s’incrementaria en el pressupost municipal.
Els veïns/veïnes empadronats/des majors de 16 anys, a títol individual o col·lectiu, tenen el dret d'adreçar-se a l'Ajuntament, qualsevol autoritat o òrgan municipal per a formular propostes referents a la prestació de serveis públics municipals, en els termes establerts en el Reglament regulador de les Institucions de la participança i de la gestió de conflictes de l'Ajuntament de Girona .
Les propostes poden suposar modificació de les partides pressupostàries o no tenir cap repercussió pressupostària.
1. Poden exercir el Dret de Proposta quan suposi una modificació pressupostària:
a. Els veïns/veïnes que representin l’1% dels empadronats majors de 16 anys.
b. Les entitats que figurin al Registre Municipal d’Entitats Ciutadanes les quals representin el 10% de les entitats inscrites.
Per tal d’exercir el Dret de Proposta les associacions hauran d’aportar l’aprovació de la proposta, mitjançant la certificació de l’acord de la junta directiva o junta rectora, si els estatuts corresponents així ho permeten.
2. Poden exercir el Dret de Proposta quan no suposi una modificació pressupostària:
a. Els veïns/veïnes de Girona, individualment o de manera col·lectiva.
b. Tres Consells Municipals amb acord consensuat.
c. Les Taules Territorials per acord adoptat consensuadament.
L’acusament de recepció de la proposta es farà en el termini màxim de 10 dies.
- Les propostes que suposin modificació pressupostària seran estudiades, amb informes previs de Secretaria i Intervenció, per l’àrea de l’Ajuntament corresponent que, en un termini màxim de tres mesos des de l’acusament de recepció de la proposta, trametrà la informació als interessats indicant la seva viabilitat o les causes de la seva desestimació. El titular de l’àrea en qüestió podrà requerir la presència dels sol·licitants de la proposta per tal que expliquin i defensin amb detall l’esmentada proposta. Acceptada la proposta per la Junta de Govern Local, s’informarà de la seva tramitació formal i dels procediments d’aprovació. En el cas que s’hagi d’aprovar per Ple municipal, els interessats seran convidats a participar en la Comissió Informativa corresponent per exposar la seva proposta, la qual haurà de ser pública.
- Les propostes que no suposin alteració pressupostària seran tractades en la Junta de Govern Local, que en el termini màxim de dos mesos des de l’acusament de recepció de la proposta trametrà la informació als interessats, i n’indicarà la seva viabilitat o les causes de la seva desestimació.
En compliment del previst a l’article 11 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, en relació amb l’establert a l’article 13 del Reglament General de Protecció de dades , l’informem que les seves dades són necessàries per a la gestió del tràmit o prestació del servei que esteu realitzant.
Al respecte, s’indica que Ajuntament de Girona és el responsable del tractament d’aquestes dades personals, que conservarà de conformitat amb les disposicions legals i reglamentàries aplicables en cada cas.
Així mateix s’informa de la possibilitat d’exercir els seus drets d’accés, rectificació, supressió, oposició i limitació mitjançant la remissió d’un escrit dirigit per mitjans electrònics (ajuntamentinforma@ajgirona.cat), o en format paper, ja sigui presencialment o per correu postal a l’adreça següent: Pl. del Vi, 1, 17004, Girona, (Girona)
Per a més informació, consulti la nostra política de privacitat