Ajuntament de Girona

divendres 21 de juliol 2017, 10:34:03

Català   |   Castellano

Portada   |   Mapa Web   |   Ajuda

Dret de debat

Dret a debatre públicament amb els/les representants polítics/ques i/o tècnics/ques experts/es de l'Ajuntament o forans sobre assumptes i qüestions d'interès ciutadà, amb exclusiu caire monogràfic.


Obtenir instància     Tramitar en línia

On adreçar-se:
OFICINA INFORMACIÓ I ATENCIÓ CIUTADANA
972 419 010
www.girona.cat/ic

A qui va adreçat:
- Les persones físiques o jurídiques que tinguin capacitat d'obrar d'acord amb les normes civils
- Els/les menors d'edat per a l'exercici i la defensa d'aquells dels seus drets i interessos l'actuació dels quals estigui permesa per l'ordenament jurídic sense l'assistència de la persona que n'exerceixi la pàtria potestat, tutela o curatela. S'exceptua el supòsit dels/de les menors incapacitats/des, quan l'extensió de la incapacitació afecti l'exercici i la defensa dels drets o interessos de què es tracti.
- Quan la Llei així ho declari expressament, els grups d'afectats/des, les unions i entitats sense personalitat jurídica i els patrimonis independents o autònoms.

Com fer-ho:
- Telemàticament mitjançant la Seu Electrònica
- Correu postal
- Presencialment al Registre electrònic general
- Als registres electrònics generals de:

a) L'Administració General de l'Estat
b) Les administracions de les Comunitats Autònomes
c) Les entitats que integren l'Administració local
d) El sector públic institucional (la seva integració està regulada a l'article 2.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre)

- A les oficines de Correus, tal com s'estableixi reglamentàriament
- A les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger
- A les oficines d'assistència en matèria de registres
- En qualsevol altre que estableixin les disposicions vigents

Documentació que cal aportar:
Dret de debat:
- DNI de les persones majors de setze anys
- Justificació de la petició (si escau)
- Certificació de l'acord de l'assemblea d'aprovació de la sol·licitud
- Fotocòpia del document identificatiu de la persona que signa la sol·licitud
- Breu memòria descriptiva del projecte
- Identificació de les persones / entitats interessades

Observacions:
Cal presentar la certificació de l'òrgan que hagi acordat l'aprovació de la sol·licitud del dret de debat.
A proposta de l'àrea de participació ciutadana la Junta de Govern serà l'òrgan que haurà de resoldre la petició.
Un cop rebuda la sol·licitud per a l'exercici del Dret de Debat, en un termini no superior a 10 dies hàbils, una persona responsable de participació ciutadana es posarà en contacte amb els/les representants legals de l'associació peticionària legals per tal de concretar la petició iniciada.
En el cas de ser acceptada la sol·licitud per la Junta de Govern, l'Ajuntament assenyalarà el dia, hora i lloc de celebració d'acord amb els/les sol·licitants. En el cas de que la sol·licitud no sigui acceptada per la Junta de Govern caldrà informar als peticionaris/es de les causes de la denegació en forma motivada.
L'Ajuntament organitzarà el debat al seu càrrec. El debat se celebrà públicament amb representants polítics i/o tècnics/ques experts/es.

Legislació
- Reglament regulador de les intitucions de la participança i la gestió de conflictes de l'Ajuntament de Girona

Silenci administratiu
Positiu

Tràmits relacionats:
Nucli d'intervenció participativa
Dret de proposta
Dret de petició
Dret d'iniciativa ciutadana
Consulta popular
Assistència jurídica
Audiència pública

 

© 2017 Ajuntament de Girona
Plaça del Vi, 1 – 17004 Girona
Telèfon: 972 419 000 / 972 419 010