Assistència jurídica

El Dret a l’Assistència Jurídica consisteix en l’assessorament juridicoadministratiu que dona l’Ajuntament de Girona a les associacions de veïns i veïnes, a criteri de la Junta de Govern Local, quan es consideren afectades per un projecte públic promogut per institucions, corporacions o empreses públiques no municipals, o projectes privats amb clara repercussió pública. Aquest dret està regulat pel Reglament regulador de les Institucions de la participança i de la gestió de conflictes de l'Ajuntament de Girona.

En cap cas es podrà sol·licitar l’assistència jurídica en relació amb aquells assumptes que directament o indirecta afectin decisions o actuacions municipals.

A sota del botó Comença trobareu l'enllaç de Més informació on podreu consultar més detalls del tràmit.

En termini
Requisits previs

La petició de l’associació de veïns caldrà presentar-la per escrit justificant la conveniència de l’ajut tècnic o l’assistència jurídica del municipi atès l’interès general.

Preu / Taxa
Si les circumstàncies del cas fan aconsellable l’emissió d’un dictamen d’experts aliens a l’Administració, es nomenarà aquells professionals d’experiència en l’àmbit de la consulta, per la qual cosa caldrà un informe favorable de la Secretaria General. En aquests supòsits les despeses i honoraris professionals que es produeixin aniran a càrrec dels sol·licitants.
Descripció

El Dret a l’Assistència Jurídica consisteix en l’assessorament juridicoadministratiu que dona l’Ajuntament de Girona a les associacions de veïns i veïnes, a criteri de la Junta de Govern Local, quan es consideren afectades per un projecte públic promogut per institucions, corporacions o empreses públiques no municipals, o projectes privats amb clara repercussió pública. Aquest dret està regulat pel Reglament regulador de les Institucions de la participança i de la gestió de conflictes de l'Ajuntament de Girona.

En cap cas es podrà sol·licitar l’assistència jurídica en relació amb aquells assumptes que directament o indirecta afectin decisions o actuacions municipals.

La Junta de Govern Local és l’òrgan que ha d’apreciar si els interessos que expressen els veïns/veïnes i els generals de la ciutat coincideixen i només en funció d’aquesta plena coincidència decidirà la prestació de l’assessorament.

El Comitè d’Assessorament Tècnic i Jurídic estarà format per membres dels serveis interns de l’Ajuntament de Girona, els quals prestaran l’assessorament juridicoadministratiu en la matèria corresponent.

Si les circumstàncies del cas fan aconsellable l’emissió d’un dictamen d’experts aliens a l’Administració, es nomenarà aquells professionals d’experiència en l’àmbit de la consulta, per la qual cosa caldrà un informe favorable de la Secretaria General. En aquests supòsits les despeses i honoraris professionals que es produeixin aniran a càrrec dels sol·licitants.

Aquest assessorament es durà a terme mitjançant la resposta de consultes, visites informatives, redacció d’informes, dictàmens i propostes de resolució d’índole jurídica.

Qui el pot demanar
Les associacions de veïns i veïnes del municipi de Girona.
Canals de tramitació
Electrònic
Termini de Resolució
L’estudi per part de l’Ajuntament de Girona de la petició formulada per l’associació de veïns/veïnes i la decisió adoptada pel municipi no podrà ser superior a 2 mesos d’ençà de la seva presentació.
Silenci administratiu
Positiu.
Informació bàsica sobre protecció de dades:

En compliment del previst a l’article 11 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, en relació amb l’establert a l’article 13 del Reglament General de Protecció de dades , l’informem que les seves dades són necessàries per a la gestió del tràmit o prestació del servei que esteu realitzant.

Al respecte, s’indica que Ajuntament de Girona és el responsable del tractament d’aquestes dades personals, que conservarà de conformitat amb les disposicions legals i reglamentàries aplicables en cada cas. 

Així mateix s’informa de la possibilitat d’exercir els seus drets d’accés, rectificació, supressió, oposició i  limitació mitjançant la remissió d’un escrit dirigit per mitjans electrònics (ajuntamentinforma@ajgirona.cat), o en format paper, ja sigui presencialment o per correu postal a l’adreça següent: Pl. del Vi, 1, 17004, Girona, (Girona)

Per a més informació, consulti la nostra política de privacitat
Actualitzat el 23/11/2023

Autònoms i empreses

Assistent de tràmits per negocis Assistent de tràmits per negocis
Conèixer tots els tràmits necessaris del vostre negoci ara serà més senzill amb l'assistent d'activitats econòmiques.
Presenteu una factura Presenteu una factura
Sou proveïdor d'aquest ens? Doncs, recordeu que heu d'enviar les factures electrònicament.
Presenteu una licitació Presenteu una licitació
Consulteu i presenteu-vos a les licitacions en curs d'aquest ens.
Canal empresa (FUE) Canal empresa (FUE)
Teniu o voleu obrir un negoci? Tramiteu des d'un únic lloc amb les diferents administracions.