Audiència pública
En el marc del Reglament regulador de les Institucions de la participança i de la gestió de conflictes de l'Ajuntament de Girona, l’Audiència Pública és l’espai de participació reservat a la presentació pública per part de l’Ajuntament de Girona i debat posterior entre Ajuntament i ciutadania, de qüestions especialment significatives de l’acció municipal i en especial de plans que es vulguin executar que es trobin en fase de disseny o delimitació d’objectius. També és un mecanisme per a la formulació de propostes per part dels veïns i veïnes. L’Audiència Pública pot culminar en un Contracte per Objectius, com a compromís entre les dues parts per assolir una determinada fita amb obligacions recíproques.
La celebració d’Audiència Pública podrà ser sol·licitada per:
- Els veïns/veïnes de forma individual en un nombre no inferior a l’1% del padró municipal de persones majors de 16 anys.
- Un nombre d’associacions inscrites al Registre Municipal d'Entitats sempre que no siguin inferiors al 10% de les entitats inscrites a l’esmentat registre.
- Els Consells Municipals o les Taules Territorials afectades també ho podran sol·licitar sempre que l’acord s’hagi adoptat per consens.
- L’alcalde/essa també podrà convocar Audiència Pública per pròpia iniciativa, o a petició de veïns/veïnes menors de 16 anys, que estiguin vinculats a un o diversos centres educatius, els quals pel seu nombre i pel tema a tractar, es consideri adient.
A sota del botó Comença trobareu l'enllaç de Més informació on podreu consultar més detalls del tràmit.
- Les sol·licituds hauran de contenir:
- Identificació dels veïns/veïnes que la subscriuen i, si cal, de les associacions, i de la persona que les representi.
Les associacions caldrà que aportin l’aprovació de la sol·licitud mitjançant certificació de l’acord de l’assemblea, la qual haurà de ser convocada amb la sol·licitud d’Audiència Pública explícitament fixada a l’ordre del dia i amb l’aprovació de l’acord segons els requisits reglamentaris establerts en llurs estatuts socials. Els acords de les entitats i la recollida d’adhesions tenen un termini màxim de quatre mesos a comptar des de la data de la primera signatura o des de la data de l’adopció del primer acord de junta per a les associacions. - Document on els ciutadans exposin els fets, raons i petició en què es concreta la consulta, a més d’un petit resum de la ponència que exposaran.
- Lloc i data.
- Identificació dels veïns/veïnes que la subscriuen i, si cal, de les associacions, i de la persona que les representi.
L’Audiència Pública és l’espai de participació reservat a la presentació pública per part de l’Ajuntament i debat posterior entre Ajuntament i ciutadania, de qüestions especialment significatives de l’acció municipal i en especial de plans que es vulguin executar que es trobin en fase de disseny o delimitació d’objectius. També és un mecanisme per a la formulació de propostes per part dels veïns i veïnes. L’Audiència Pública pot culminar en un Contracte per Objectius, com a compromís entre les dues parts per assolir una determinada fita amb obligacions recíproques.
L’Audiència Pública la pot proposar l’Ajuntament o sol·licitar-la els veïns i veïnes de Girona.
La celebració d’Audiència Pública podrà ser sol·licitada per:
- Els veïns/veïnes de forma individual en un nombre no inferior a l’1% del padró municipal de persones majors de 16 anys.
- Un nombre d’associacions inscrites al Registre Municipal sempre que no siguin inferiors al 10% de les entitats inscrites a l’esmentat Registre Municipal.
- Els Consells Municipals o les Taules Territorials afectades també ho podran sol·licitar sempre que l’acord s’hagi adoptat per consens.
- L’alcalde/essa també podrà convocar Audiència Pública per pròpia iniciativa, o a petició de veïns/veïnes menors de 16 anys, que estiguin vinculats a un o diversos centres educatius, els quals pel seu nombre i pel tema a tractar, es consideri adient.
En compliment del previst a l’article 11 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, en relació amb l’establert a l’article 13 del Reglament General de Protecció de dades , l’informem que les seves dades són necessàries per a la gestió del tràmit o prestació del servei que esteu realitzant.
Al respecte, s’indica que Ajuntament de Girona és el responsable del tractament d’aquestes dades personals, que conservarà de conformitat amb les disposicions legals i reglamentàries aplicables en cada cas.
Així mateix s’informa de la possibilitat d’exercir els seus drets d’accés, rectificació, supressió, oposició i limitació mitjançant la remissió d’un escrit dirigit per mitjans electrònics (ajuntamentinforma@ajgirona.cat), o en format paper, ja sigui presencialment o per correu postal a l’adreça següent: Pl. del Vi, 1, 17004, Girona, (Girona)
Per a més informació, consulti la nostra política de privacitat