Sol·licitud d'autorització sanitària d'establiment de tatuatge, micropigmentació i pírcing

Les activitats de tatuatges, micropigmentació i pírcing requereixen autorització sanitària prèvia per poder iniciar la seva activitat.

Per presentar aquest tràmit caldrà emplenar la sol·licitud específica que trobareu a l'apartat Més informació > Documents associats al tràmit i adjuntar-la en el formulari electrònic que trobareu al botó Comença.

En termini
Requisits previs

Presentació simultània de la comunicació d'obertura o llicència municipal corresponent.

Preu / Taxa
La taxa que estableixi les Ordenances fiscals
Documentació a aportar
  • Fotocòpia del DNI, NIF o NIE de la persona titular (en el cas de canvi de persona titular ha de ser el DNI, NIF o NIE de la nova persona titular).

Especificacions de la documentació a aportar:

  • Autorització inicial:
    • Plànol de l'establiment, a escala i acotat, incloent la situació de sales/cabines de treball i d'esterilització, distribució de les lliteres, armaris per al material, armaris per a la roba de treball, altres equipaments, punts d'aigua de xarxa, rentamans,etc.
    • Fotocòpia del contracte amb l' empresa Gestió de Residus i full d'alta com a generador de residus.
    • Fotocòpia dels documents informatius sobre les pràctiques de tatuatge, micropigmentació i pírcing a lliurar a la persona usuària d'acord amb l'article 5.2 del Decret 90/2008, de 22 d'abril:
      • Document de consentiment informat
      • Document acreditatiu dels serveis realitzats amb les dades de l'establiment (nom i número d'autorització) i d'identificació de la persona aplicadora (nom i cognoms)
    • Dades del personal aplicador: Fotocòpia del DNI/NIE, fotocòpia del certificat de vacunació d'hepatitis B i del tètanus i del diploma del curs de formació higienicosanitària de cadascú.
    • Descripció detallada dels equipaments i instruments destinats a les operacions d'esterilització i desinfecció. Tipus d'autoclau: característiques tècniques, controls del procés d'esterilització i registre d'aquests controls.
    • Document que reculli els procediments de neteja i desinfecció de les instal·lacions i del material (ha d'iincloure l'esterilització) així com la freqüència amb què es fa i les fitxes de seguretat de tots els productes químics emprats.
    • Document que reculli el procediment de treball (passos a seguir) per a cada una de les activitats que realitzin: tatuatges, pírcing o micropigmentació.
  • Canvi de titularitat:
    • Fotocòpia d'un document acreditatiu del canvi (document signat per les dues parts, escriptura de constitució i modificacions d'entitats jurídiques...)
  • Modificació d'instal·lacions o activitat:
    • Memòria descriptiva de les noves instal·lacions i/o de l'activitat que inclogui, com a mínim, les dades del model de memòria annex.
    • Si s'han produït canvis en les instal·lacions, croquis o plànol de l'establiment, incloent la situació de sales de treball i d'esterilització amb tancament estanc, distribució de les lliteres, armaris per al material, armaris per a la roba de treball, altres equipaments punts d'aigua de xarxa, rentamans....
    • Dades del personal: nombre de persones que hi treballen (llistat amb el nom i el DNI), fotocòpia del certificat de vacunació d'hepatitis B, del tètanus i del diploma del curs de formació higienicosanitària de cadascú.
    • Document dels procediments de treball ( passos a seguir) per a cadascuna de les activitats que es realitzin: tatuatges, pírcing o micropigmentació.
Canals de tramitació
Electrònic
Normativa

Decret 90/2008, de 22 d'abril, pel que es regulen les pràctiques de tatuatge, micropigmentació i pírcing, així com els requisits higinenicosanitaris que han de complir els establiments on es realitzen aquestes pràctiques.

Informació bàsica sobre protecció de dades:

En compliment del previst a l’article 11 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, en relació amb l’establert a l’article 13 del Reglament General de Protecció de dades , l’informem que les seves dades són necessàries per a la gestió del tràmit o prestació del servei que esteu realitzant.

Al respecte, s’indica que Ajuntament de Girona és el responsable del tractament d’aquestes dades personals, que conservarà de conformitat amb les disposicions legals i reglamentàries aplicables en cada cas. 

Així mateix s’informa de la possibilitat d’exercir els seus drets d’accés, rectificació, supressió, oposició i  limitació mitjançant la remissió d’un escrit dirigit per mitjans electrònics (ajuntamentinforma@ajgirona.cat), o en format paper, ja sigui presencialment o per correu postal a l’adreça següent: Pl. del Vi, 1, 17004, Girona, (Girona)

Per a més informació, consulti la nostra política de privacitat
Actualitzat el 07/07/2023

Tràmits relacionats

Autònoms i empreses

Assistent de tràmits per negocis Assistent de tràmits per negocis
Conèixer tots els tràmits necessaris del vostre negoci ara serà més senzill amb l'assistent d'activitats econòmiques.
Presenteu una factura Presenteu una factura
Sou proveïdor d'aquest ens? Doncs, recordeu que heu d'enviar les factures electrònicament.
Presenteu una licitació Presenteu una licitació
Consulteu i presenteu-vos a les licitacions en curs d'aquest ens.
Canal empresa (FUE) Canal empresa (FUE)
Teniu o voleu obrir un negoci? Tramiteu des d'un únic lloc amb les diferents administracions.