Canvi de domicili dins del mateix municipi

Mitjançant aquest tràmit les persones que ja estan empadronades al municipi poden modificar les dades del padró municipal d'habitants només si han canviat de domicili dins del mateix municipi.

Aquest tràmit no serveix per:

  • Modificar les vostres dades personals inscrites en el padró municipal d’habitants d’aquest Ajuntament (p.ex. rectificar la data de naixement o actualitzar el nivell d'estudis). En aquest cas, utilitzeu el tràmit “Modificació de dades personals al padró municipal d’habitants”.
  • Donar-vos d’alta com a nou veí/na d’aquest municipi (per naixement, per canvi de residència entre municipis o per omissió). En aquest cas, utilitzeu el tràmit “Alta al padró municipal d’habitants”.
En termini
Requisits previs

Estar empadronat al mateix municipi del canvi de domicili.  

Preu / Taxa

Tràmit gratuït.

Documentació a aportar

Amb caràcter general, cal acreditar:

  • La identitat, mitjançant documents acreditatius de la identitat en vigor (no poden estar caducats):
    • DNI, Passaport, Permís de conducció (acreditant amb un altre document les dades obligatòries que no hi consten), NIE expedit per les autoritats espanyoles, Certificat de Registre de Ciutadà de la Unió on consta un NIE, etc.
    • Les dades d’identitat de les persones menors de 14 anys que no disposin de document d’identitat, s’acredita amb el Llibre de Família o el Certificat de Naixement.
  • El domicili de residència:
    • Règim de Propietat (escriptura, contracte de compravenda, nota del registre, etc.)
    • Règim de lloguer (contracte d’arrendament vigent acompanyat de l’últim rebut de lloguer o d’una factura i rebut del pagament d’un subministrament de l’habitatge).
    • En el cas d’empadronar-se en un domicili on ja hi consten empadronades altres persones, caldrà aportar l’autorització per escrit d’una persona major d’edat que figuri empadronada al domicili i que disposi d’algun títol acreditatiu de la possessió efectiva de l’habitatge (propietat, lloguer etc.), juntament amb la documentació acreditativa de la identitat de la persona autoritzant.
    • En el cas d’empadronament en establiments col·lectius, caldrà que l’autoritzi la persona que ostenti la direcció del centre.
    • En cas de separació o divorci, caldrà aportar la resolució judicial que atribueixi l’ús de l’habitatge a un dels cònjuges.
  • La representació (si escau) de menors no emancipats, de persones incapacitades i també en cas de representacions voluntàries.
    • Recordeu que en cas de menors no emancipats cal acreditar el consentiment dels dos progenitors per modificar la residència habitual del menor o bé, disposar d’autorització judicial, o en el seu defecte, aportar una declaració responsable d’acord amb la normativa d’aplicació.   

Si realitzeu el tràmit per mitjans electrònics, les dades identificatives que no constin en el certificat electrònic seran validades per l’Administració a través del Sistema de Verificació de Dades d’Identitat (excepte que us hi oposeu, cas en què haureu d’acompanyar els documents justificatius corresponents).

Podeu consultar el llistat complert de dades i documents necessaris per a la canvi de domicili dins del mateix municipi a la Resolució de 29 d’abril de 2020, de la Sotssecretaria, per la que es publica la Resolució de 17 de febrer de 2020, de la Presidència de l’Institut Nacional d’Estadística i de la Direcció General de Cooperació Autonòmica i Local, per la que es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la gestió del padró municipal.

 

Descripció

Mitjançant aquest tràmit les persones que ja estan empadronades al municipi poden modificar les dades del padró municipal d'habitants només si han canviat de domicili dins del mateix municipi.

Aquest tràmit no serveix per:

  • Modificar les vostres dades personals inscrites en el padró municipal d’habitants d’aquest Ajuntament (p.ex. rectificar la data de naixement o actualitzar el nivell d'estudis). En aquest cas, utilitzeu el tràmit “Modificació de dades personals al padró municipal d’habitants”.
  • Donar-vos d’alta com a nou veí/na d’aquest municipi (per naixement, per canvi de residència entre municipis o per omissió). En aquest cas, utilitzeu el tràmit “Alta al padró municipal d’habitants”.
Organisme competent / Responsable
Ajuntament
Àrea tramitadora

Serveis interns

Qui el pot demanar

La persona interessada o representant, legal o voluntària, degudament acreditada.

Canals de tramitació
Electrònic / Presencial / Correu postal

Estan obligats a l'ús del canal electrònic en les seves relacions amb les Administracions Públiques, els subjectes de l'art. 14.2 de la Llei 39/2015, així com aquells que s'estableixin reglamentàriament.

Si voleu tramitar la petició electrònicament cal que disposeu d'un certificat digital. Us caldrà iniciar la tramitació tot emplenant el formulari web i signant-lo digitalment.

Podeu consultar els certificats digitals admesos pel validador del Consorci AOC

De tots els sistemes d'identificació disponibles la manera més senzilla de tramitar és mitjançant l'IdCat Mobil, que facilita la identificació i signatura electròniques a través de dispositius mòbils, i es pot utilitzar per a fer tràmits amb les administracions i ens que integren el sector públic de Catalunya Vídeo explicatiu de com sol·licitar-lo.

I si no tinc certificat, i no el puc aconseguir?

Descarregar la sol·licitud per a tramitació presencial
Període de l'any en què es pot demanar

Durant tot l’any

Termini de sol·licitud

No n’hi ha.

Mitjans de pagament
Normativa
  • Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
  • Llei 29/2010, del 3 d'agost, de l'ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya.
  • Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
  • Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.
  • Reial Decret 1690/1996, de 11 de juliol, que aprova el Reglament de Població i Demarcació Territorial de les Entitats Locals modificat en relació als efectes de padró pel Reial Decret 2612/1996, de 20 de desembre.
  • Resolució de 29 d’abril de 2020, de la sotssecretaria, per la que es publica la Resolució de 17 de febrer de 2020, de la Presidència de l’Institut Nacional d’Estadística i de la Direcció General de Cooperació Autonòmica i Local, per la que es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la gestió del padró municipal.
Termini de Resolució

3 mesos

Silenci administratiu

Silenci positiu. Si l'Ajuntament no notifica en el termini de tres mesos la resolució estimant o desestimant la sol·licitud, operarà el silenci positiu i les dades padronals del nou domicili seran modificades des de la data de presentació de la sol·licitud.

Normativa del silenci administratiu
  • Resolució de 29 d’abril de 2020, de la sotssecretaria, per la que es publica la Resolució de 17 de febrer de 2020, de la Presidència de l’Institut Nacional d’Estadística i de la Direcció General de Cooperació Autonòmica i Local, per la qual es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la gestió del padró municipal.
  • Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
  • Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
Vies de reclamació

Les ordinàries del procediment administratiu.

Informació bàsica sobre protecció de dades:

En compliment del previst a l’article 11 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, en relació amb l’establert a l’article 13 del Reglament General de Protecció de dades , l’informem que les seves dades són necessàries per a la gestió del tràmit o prestació del servei que esteu realitzant.

Al respecte, s’indica que Ajuntament de Girona és el responsable del tractament d’aquestes dades personals, que conservarà de conformitat amb les disposicions legals i reglamentàries aplicables en cada cas. 

Així mateix s’informa de la possibilitat d’exercir els seus drets d’accés, rectificació, supressió, oposició i  limitació mitjançant la remissió d’un escrit dirigit per mitjans electrònics (ajuntamentinforma@ajgirona.cat), o en format paper, ja sigui presencialment o per correu postal a l’adreça següent: Pl. del Vi, 1, 17004, Girona, (Girona)

Per a més informació, consulti la nostra política de privacitat
Actualitzat el 22/11/2023

Autònoms i empreses

Assistent de tràmits per negocis Assistent de tràmits per negocis
Conèixer tots els tràmits necessaris del vostre negoci ara serà més senzill amb l'assistent d'activitats econòmiques.
Presenteu una factura Presenteu una factura
Sou proveïdor d'aquest ens? Doncs, recordeu que heu d'enviar les factures electrònicament.
Presenteu una licitació Presenteu una licitació
Consulteu i presenteu-vos a les licitacions en curs d'aquest ens.
Canal empresa (FUE) Canal empresa (FUE)
Teniu o voleu obrir un negoci? Tramiteu des d'un únic lloc amb les diferents administracions.