Dret de debat
Dret a debatre públicament amb els representants polítics i/o tècnics experts de l’Ajuntament o forans sobre assumptes i qüestions d’interès ciutadà, amb exclusiu caire monogràfic. L’interès ciutadà no significa pas que el tema abraci tota la ciutat, també es pot referir a un sector territorial o un àmbit social. Aquest dret està regulat pel Reglament regulador de les Institucions de la participança i de la gestió de conflictes de l'Ajuntament de Girona.
El dret a debatre el tenen l’Ajuntament de Girona i les entitats jurídiques que estan inscrites al Registre Municipal d’Associacions. No cal dir que per qüestions que es refereixin exclusivament a temes específics també ho podran sol·licitar els gremis empresarials i els col·legis professionals oficials.
A sota del botó Comença trobareu l'enllaç de Més informació on podreu consultar més detalls del tràmit.
La sol·licitud del debat l’haurà de presentar per escrit un 10% de les associacions i serà adreçada a l’Ajuntament.
Dret a debatre públicament amb els representants polítics i/o tècnics experts de l’Ajuntament o forans sobre assumptes i qüestions d’interès ciutadà, amb exclusiu caire monogràfic. L’interès ciutadà no significa pas que el tema abraci tota la ciutat, també es pot referir a un sector territorial o un àmbit social. Aquest dret està regulat pel Reglament regulador de les Institucions de la participança i de la gestió de conflictes de l'Ajuntament de Girona.
El dret a debatre el tenen l’Ajuntament de Girona i les entitats jurídiques que estan inscrites al Registre Municipal d’Associacions. No cal dir que per qüestions que es refereixin exclusivament a temes específics també ho podran sol·licitar els gremis empresarials i els col·legis professionals oficials.
Quan l’Ajuntament ho cregui convenient també podrà convocar un debat per tractar temes específics.
Temes a debatre
Els temes a debatre hauran de ser exclusivament de caràcter monogràfic sobre assumptes i qüestions d’interès general que siguin competència municipal. El concepte d’interès general no solament es pot definir en temes o assumptes que abracin tota la ciutat, sinó que també s’hi poden considerar qüestions d’àmbit territorial o més ampli, que siguin d’interès col·lectiu. S’exclouen temes amb fases de procediment legalment consolidades.
Per enriquir el debat hi podran participar tècnics o experts del tema a tractar, siguin municipals o externs. El nomenament dels experts caldrà consensuar-lo entre l’Ajuntament i els sol·licitants.
Vinculació
Els debats que s’organitzin sota aquest reglament tenen la finalitat primordial de conèixer i exposar qüestions monogràfiques que vénen complementades per raons tècniques, per la qual cosa l’Ajuntament tindrà en compte els raonaments exposats per les entitats i associacions.
En el cas que la complexitat del tema ho demani es podrà determinar la necessitat de realitzar més d’una sessió.
En el cas que a les conclusions del debat es faci menció de majoria o unanimitat, es traslladaran a la Junta de Govern Local per la seva consideració i presa de mesures oportunes.
- El dret a debatre el tenen l'Ajuntament i les entitats jurídiques que estan inscrites al Registre Municipal d'Associacions.
- Per temes específics també ho podran sol·licitar els gremis empresarials i els col·legis professionals oficials.
Un cop rebuda la sol·licitud per a l’exercici del Dret de Debat, en un termini no superior a 10 dies hàbils, un responsable de l’Àrea de Participació i Relacions Ciutadanes es posarà en contacte amb els representants legals de l’associació peticionària legals per tal de concretar la petició iniciada.
- En el cas de ser acceptada la sol·licitud o un altre termini degudament justificat per la Junta de Govern, l’Ajuntament assenyalarà el dia, hora i lloc d’acord amb els sol·licitants. L’Ajuntament organitzarà el debat al seu càrrec. L’acte de debat se celebrarà dins d’un termini màxim de 30 dies d’ençà de la recepció de la sol·licitud. El nombre de debatents serà designat per ambdues parts de forma que siguin paritaris.
- Tanmateix, en el cas que la sol·licitud no sigui acceptada per la Junta de Govern caldrà informar els peticionaris de les causes de la denegació en forma motivada. L’Ajuntament donarà als interessats el procediment per revisar aquesta resolució de denegació.
En compliment del previst a l’article 11 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, en relació amb l’establert a l’article 13 del Reglament General de Protecció de dades , l’informem que les seves dades són necessàries per a la gestió del tràmit o prestació del servei que esteu realitzant.
Al respecte, s’indica que Ajuntament de Girona és el responsable del tractament d’aquestes dades personals, que conservarà de conformitat amb les disposicions legals i reglamentàries aplicables en cada cas.
Així mateix s’informa de la possibilitat d’exercir els seus drets d’accés, rectificació, supressió, oposició i limitació mitjançant la remissió d’un escrit dirigit per mitjans electrònics (ajuntamentinforma@ajgirona.cat), o en format paper, ja sigui presencialment o per correu postal a l’adreça següent: Pl. del Vi, 1, 17004, Girona, (Girona)
Per a més informació, consulti la nostra política de privacitat