| Descripció | El curs consta de 10 sessions de 1,5h totalment participatives per part dels assistents des del primer moment.
Sessió 1. Descobrim colors, sabors i aromes en una copa de vi. Iniciació al tast de vins descobrint els diferents colors, el conjunt d¿aromes i la complexitat dels sabors de cada copa de vi. Tast de 3 vins.
Sessió 2. Què és el vi? Descobrirem com es fa el vi actualment i com es feia abans. Quines són les varietats més rellevants i com d¿un mateix tipus de raïm poden sortir diferents tipus de vi. Tast de 4 vins.
Sessió 3. Vins catalans, tastem i descobrir Catalunya amb els seus vins. A traves del tasts sensorial coneixem les zones de producció vinícola de Catalunya, descobrint els seus paisatges. Tast de 4 vins.
Sessió 4. Vins espanyols. Les zones més famoses. Conèixer 4 de les zones productores de vi més importants d¿Espanya. Cultura, paisatge i territori. Tast de 4 vins.
Sessió 5. Vins del món. 5 continents en 5 vins. La diversitat climàtica i de sòls fan que hi hagi grans zones productores de vins al món. Tastarem vins elaborats a Europa, Asia, Africa, America i Oceania. Tast de 5 vins.
Sessió 6. El preu dels vins. Relació qualitat preu. Quant val un vi?, els vins són cars?, estudiarem l'efecte de la relació qualitat preu fent un joc de tast on decidirem quins vins tenen una bona relació qualitat preu i quins no. Tast de 4 vins.
Sessió 7. Naturals, bio, eco. Els productes naturals i ecològics estan a l¿ordre del dia, es una moda? han vingut per quedar-se? ho debatrem mentre descobrim les diferències entre cada un d'ells. Tast de 4 vins.
Sessió 8. Escumosos d'aquí i del món. La seducció de les bombolles, com s'elaboren els vins escumosos, i com diferenciar els diferents estils de vins amb bombolles. Tast de 4 vins.
Sessió 9. Quants anys tinc? La legislació marca uns temps per poder definir els diferents estils d'envelliment, jove, criança, reserva, gran reserva. Descobrirem les diferències en l'envelliment i diferents tipus de material per fer l'envelliment. Tast de 4 vins.
Sessió 10. Els vins de muntanya i els vins d'altura Influència del canvi climàtic en la producció de vins. Els vins de les zones altes, característiques i varietats. Tast de 3 vins.
Et pots apuntar a sessions sueltes (15¤).
Dilluns 6, 13 i 20,27 d'octubre, 3 ,10 , 17 i 24 de novembre, 1i 15 de desembre de 2025.
Imparteix: Conrad Johera. |