| Descripció | L'objectiu del curs és anar adquirint les competències i els coneixements relatius a la pràctica de la ceràmica artística per poder idear i materialitzar projectes creatius relacionats a tècniques concretes.
Amb assessorament i a través d'exercicis, de treballs i de projectes, alhora tècnics i creatius, s'adquirirà una primera base per crear objectes funcionals o expressius en acord amb el procés i el llenguatge ceràmic.
Al llarg del curs, es treballaran els continguts següents: Entendre i anar aprenent a controlar el procés ceràmic (propietats del material, construcció, assecatge, decoració, esmaltat, coccions). Tenir cura del material i de les eines, reciclar el fang. Construcció de peces amb diverses tècniques com ara el pessic, l'ordit, les planxes, el modelatge, motlles i colada, etc, a alta o baixa temperatura, depenent del projecte. Elaborar objectes en funció dels aspectes estètics, funcionals o materials buscats. Aprendre a preparar i aplicar correctament les engalbes i els esmalts. Familiaritzar-se amb els minerals i els òxids que treballem. Desenvolupar un llenguatge personal amb vàries tècniques de decoració: engalbes i esmalts de baixa i alta temperatura, mishima, esgrafiats, sobreposats, marbrejats, sota i sobre coberta, corda seca, etc. Fomentar la creativitat, a través de la reflexió, la pràctica però també de referents artístics i ceràmics.
Aquest taller està pensat per a les persones que tinguin ganes d'aprendre a utilitzar el fang com a recurs d'expressió artística.
Cost aproximat del material no inclòs en la matrícula i a càrrec de l'alumne: 70 euros |