Presentació
El Centre de Recerca i Difusió de la Imatge (CRDI) forma part dels diferents equipaments del Servei de Gestió Documental, Arxius i Publicacions (SGDAP) de l'Ajuntament de Girona, i té la missió específica de treballar per a la conservació i promoció del patrimoni fotogràfic i audiovisual de la ciutat. Entre els seus objectius cal destacar la voluntat, manifestada des de l'inici, de donar a conèixer íntegrament el contingut de la documentació en imatge existent en els fons públics i privats de la ciutat, l'oferta d'àmbits de formació adequats a diferents nivells i necessitats, l'aplicació de les noves tecnologies en el tractament de les imatges i l'oferiment de fórmules que permetin un accés regulat homogeni a aquest tipus de documentació. També des del CRDI es treballa per fomentar la presa de consciència en relació amb els drets d'autor i propietat intel·lectual inherents a qualsevol obra de creació i s'estableixen vincles amb diferents centres públics i privats per tal de generar sinergies que garanteixin una major qualitat d'oferta i servei a la ciutadania.
Què fem ?
La nostra feina consisteix a conèixer, protegir, fomentar el patrimoni en imatge de la ciutat de Girona i oferir-lo i divulgar- lo a la ciutadania.
Què oferim ?
- Orientació especialitzada en la consulta dels fons i col·leccions del centre (més d'1 milió de fotografies, més de 4.000 hores de pel·lícules i vídeos i prop de 1.000 hores de so).
- Reproducció de fotografies i pel·lícules en diferents mitjans i formats, d'acord amb la normativa del centre.
- Biblioteca especialitzada en fotografia.
- Visites concertades al centre per a escolars, grups i públic especialitzat.
- Assessorament en l'organització i gestió de fons i col·leccions en imatge a entitats i particulars, custòdia temporal de material original en dipòsits climatitzats, identificació i datació de fotografies antigues, assessorament en la preservació de materials fotogràfics i cinematogràfics (sistemes d'instal·lació, manipulació, conservació, exposició...).
- Publicacions i exposicions de fotografia, projeccions cinematogràfiques, organització biennal de les Jornades Imatge i Recerca, cursos i tallers de formació adreçats a professionals i estudiants, col·laboració en activitats de difusió i de formació entorn de la fotografia.
A qui ens adrecem ?
Els usuaris i usuàries del nostre servei són la ciutadania en general, i, en particular, investigadors i investigadores, estudiants, entitats culturals, empreses editorials, productores d'audiovisuals, televisions públiques i privades i premsa.
El nostre compromís
- Les consultes presencials sobre fons, orientació en la recerca o informació històrica s’atendran en un termini de 8 minuts. Les realitzades mitjançant correu electrònic o postal es respondran en uns terminis màxims de 3 i 15 dies respectivament.
- Les sol·licituds de reproducció de documentació audiovisual es resoldran en el termini màxim de 15 dies.
- Les peticions d’identificació i datació de documents fotogràfics i audiovisuals s’atendran en un termini màxim de 15 dies.
- Les peticions d’assessorament en l'organització i gestió de fons i col·leccions, i de les condicions de preservació i conservació s’atendran en un termini màxim de 15 dies.
- Les sol·licituds de custòdia temporal de documentació fotogràfica i audiovisual s’avaluaran i respondran en el termini de 15 dies i es resoldran en el termini màxim de 30 dies.
- Les intervencions sobre la salvaguarda del patrimoni fotogràfic i audiovisual del municipi s’atendran de manera immediata, i en tot cas en el termini màxim de 48 hores.
- L’organització de visites a les dependències del servei es resoldran en el termini màxim de 15 dies, però caldrà fer les sol·licituds sempre amb un mínim de 15 dies d’antelació.
- La comunicació de les activitats de difusió i de formació es portaran a terme amb 30 dies d’antelació com a mínim.
- L’avaluació per a la divulgació d’estudis sobre qualsevol àmbit d'interès per al municipi de Girona es realitzarà en un termini màxim de 30 dies.
- Les queixes i suggeriments presencials s’atendran en un termini de 8 minuts, mentre les realitzades mitjançant correu electrònic o postal es respondran en uns terminis màxims de 3 i 15 dies respectivament.
Ajudeu-nos a millorar
Per tal d'agilitar i millorar el servei us demanem la vostra col·laboració. Per això cal que tingueu en compte el següent:
Les fotografies són considerades obres de creació i per tant subjectes als preceptes de la llei de la propietat intel·lectual. La fragilitat dels materials fotogràfics ens obliga a prendre determinades mesures per a la consulta, l'ús de guants és imprescindible.
Per a les reproduccions de fotografies cal omplir la instància corresponent que trobareu al CRDI o que també podeu rebre per correu electrònic.
Contacte
- CRDI. Centre de Recerca i Difusió de la Imatge (CRDI)
Placeta Institut Vell, 1
17004 Girona
Horari (setembre a juny):
- Dilluns, dijous i divendres: 8 h - 15 h
- Dimarts, dimecres: 8 h - 15 h i 16 h - 19 h
- Dissabtes: 9 h - 14 h
- Per telèfon: 972 228 281
- Per Fax: 972 202 694
- Per internet: www.girona.cat/sgdap/cat/crdi_portada.php
- A la nostra adreça electrònica crdi@ajgirona.cat