dijous 5 de desembre 2024, 22:56:57
Seu electrònica
Us trobeu a: Seu electrònica » Preguntes freqüents
La seu electrònica és l’adreça d’Internet (http://seu.girona.cat) que l’Ajuntament de Girona posa a disposició de la ciutadania i de les empreses per tal de facilitar aquest accés a tots els serveis públics, informacions i tràmits municipals a través d'Internet, les 24 hores del dia, els 7 dies de la setmana.
La Seu Electrònica és on s’allotja el Registre Electrònic de l’Ajuntament de Girona per poder presentar escrits, sol·licituds, documents i comunicacions relatives als procediments administratius i caldrà una signatura electrònica avançada basada en un certificat reconegut i generada mitjançant un dispositiu segur de creació de signatura, com e-DNI o l’idCAT.
Els registres electrònics generals estan regulat per la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Els interessats poden signar a través de qualsevol mitjà que permeti acreditar l'autenticitat de l'expressió de la seva voluntat i consentiment, així com la integritat i inalterabilitat del document.
En cas que els interessats optin per relacionar-se amb les administracions públiques a través de mitjans electrònics, es consideren vàlids als efectes de signatura:
a) Sistemes de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basats en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos a la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». A aquests efectes, s'entenen compresos entre els esmentats certificats electrònics reconeguts o qualificats els de persona jurídica i d'entitat sense personalitat jurídica.
b) Sistemes de segell electrònic reconegut o qualificat i de segell electrònic avançat basats en certificats electrònics reconeguts o qualificats de segell electrònic inclosos a la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació».
c) Qualsevol altre sistema que les administracions públiques considerin vàlid, en els termes i condicions que s'estableixin.
Cada Administració pública, organisme o entitat pot determinar si només admet alguns d'aquests sistemes per efectuar determinats tràmits o procediments del seu àmbit de competència.
Quan així ho disposi expressament la normativa reguladora aplicable, les administracions públiques poden admetre els sistemes d'identificació que preveu aquesta Llei com a sistema de signatura quan permetin acreditar l'autenticitat de l'expressió de la voluntat i consentiment dels interessats.
Quan els interessats utilitzin un sistema de signatura dels que preveu aquest article, la seva identitat s'entén ja acreditada mitjançant el mateix acte de la signatura.
És el nou espai privat per a poder accedir a la consulta de dades de les empreses. A l’igual que la carpeta ciutadana, l’accés es farà mitjançat usuari i clau de pas (PIN) o bé amb un certificat electrònic reconegut.
Per poder obtenir un codi PIN cal primer entrar a la carpeta de l'empresa amb un certificat electrònic reconegut com e-DNI o l’idCAT. Un cop a dins s’ha d’anar a l’opció del “Perfil de l'empresa” i després a l'opció “Accés amb contrasenya” i un cop aquí es pot activar i desactivar.
La notificació s’entendrà practicada a tots els efectes legals en el moment que es produeixi l’accés al seu contingut a l’adreça electrònica. El sistema de notificació acredita la data i hora de posada a disposició de la notificació a l’adreça electrònica de la persona interessada i la data i hora d’accés al contingut de l’acte notificat per part del ciutadà o ciutadana, així com qualsevol causa tècnica que impossibiliti alguna de les circumstàncies anteriors.
© 2024 Ajuntament de Girona
Plaça del Vi, 1 – 17004 Girona
Telèfon: 972 419 000 / 972 419 010