Ajuntament de Girona

dimarts 26 de setembre 2017, 12:50:39

Català   |   Castellano

Portada   |   Mapa Web   |   Ajuda

Us trobeu a:   Seu electrònica  » L'Ajuntament  » Cartes de serveis  »  Detall de Carta de Serveis

Oficina Municipal de Turisme

Presentació

L’Oficina Municipal de Turisme de la Rambla va ser inaugurada al maig de 1989, tot i que el servei d’informació turística de la ciutat existeix des de l’any 1967. Forma part de la Xarxa d’Oficines de Turisme de Catalunya, i ofereix informació local, de tot Catalunya i de la resta de l’Estat.

La principal tasca de l’Oficina de Turisme és l’atenció i l’acollida al/la visitant que arriba a la nostra ciutat. Destaca la seva funció distribuïdora de turistes sobre el territori, atès l’elevat nombre de demandes que els usuaris i usuàries del servei fan entorn de l’oferta turística de la demarcació de Girona. Així mateix, exerceix un important paper com a informadora de la ciutadania, atenent consultes sobre activitats i recursos de la ciutat i proporcionant informació sobre altres destinacions turístiques catalanes i estatals.

Des de l’Ajuntament de Girona s’està desenvolupant un model turístic per donar a conèixer la ciutat arreu del món, un model vinculat al territori excepcional que tenim. Així, l’Oficina de Turisme té un paper essencial per a la promoció i projecció turística de la ciutat en totes les seves vessants: art, cultura, gastronomia, comerç...



Què fem ?

Treballem per contribuir a la promoció de Girona com a destí turístic. La nostra feina consisteix a informar, assessorar i difondre l’oferta turística de la ciutat (activitats culturals i de lleure, comerç, museus i monuments, allotjament i restauració, etc.), de Catalunya i de la resta de l’Estat.

Gestionem i coordinem, a través d’un contacte continu amb entitats i organismes, el subministrament de material informatiu per distribuir a l’Oficina (consells comarcals, patronats de turisme, Generalitat de Catalunya, ajuntaments, oficines de turisme, etc.).

Distribuïm material turístic a d’altres entitats (oficines de turisme, centres d’informació juvenils, empreses d’allotjament i serveis turístics, etc.).


Què oferim ?

  • Informació, orientació i assessorament sobre allotjament, comerç, transport, serveis, espectacles i altres activitats relacionades amb la cultura i el lleure de la ciutat i de la província de Girona.
  • Informació i assessorament sobre l’oferta turística, cultural i de lleure de Catalunya i de la resta de l’Estat.
  • Informació sobre la prestació de serveis turístics i la seva regulació legislativa.
  • Informació d’adreces i preus dels establiments turístics i d’altres activitats, serveis o punts d’interès.
  • Reserves, exclusivament per a la primera nit d’estada, a la ciutat i a la comarca d’allotjament i de serveis turístics prèvia sol·licitud de les persones usuàries.
  • Plànols, opuscles i altre material informatiu relatiu a l’oferta turística, cultural i de lleure.
  • Informació i assessorament sobre els drets de la persona usuària de serveis turístics i sobre el Telèfon del Consumidor i la Junta Arbitral de Consum.
  • Suport, assessorament i orientació per poder formalitzar, si és el cas, el full oficial de reclamacions a les persones usuàries que així ho sol·liciten.
  • Publicacions turístiques sobre la ciutat i venda de productes municipals (DVD de la ciutat, plànol de la ciutat, cartells...).

Catàleg de serveis

INFORMACIÓ PER MOTIVACIONS TURÍSTIQUES:

Turisme cultural:

  • Patrimoni local, comarcal i estatal (monuments, castells...).
  • Museus i col·leccions (horaris, preus...).
  • Rutes d’art (antic, romànic, gòtic, barroc...).
  • Programació cultural (teatre, concerts, festivals de música...).
  • Activitats culturals (exposicions, conferències, presentacions...).
  • Fires i festes.
  • Monestirs, santuaris, hostatgeries (turisme religiós).

Turisme verd:

  • Patrimoni natural (parcs naturals, nacionals, zones protegides...).
  • Esports (d’aventura, esquí, golf, rutes BTT, vies verdes, submarinisme...).

Turisme familiar:

  • Oferta cultural, patrimonial i museística a nivell local, comarcal i estatal.
  • Manifestacions i esdeveniments de relleu anuals.
  • Parcs aquàtics (períodes d’obertura, horaris, preus...).
  • Parcs temàtics (port aventura, mines de sal...).

Turisme congressual:

  • Informació sobre l’Auditori Palau de Congressos.
  • Congressos i convencions que acull la ciutat.
  • Informació sobre activitats complementàries per als congressistes (oferta cultural, oci, compres...).

INFORMACIÓ TURÍSTICA FUNCIONAL SOBRE:

  • Allotjaments a nivell estatal (hotels, càmpings, balnearis, paradors, albergs...).
  • Hotels, restaurants per a convencions, casaments, presentacions, cursos...
  • Restaurants (categoria, especialitat, capacitat...).
  • Comerç de la ciutat per activitats.
  • Entitats oficials de la ciutat.
  • Serveis públics i privats.
  • Garatges, reparacions, concessionaris.
  • Transports turístics (carrilet, tren cremallera, vaixells, globus...).
  • Serveis de transport (bus/tren) urbà, interurbà, principals enllaços.
  • Comunicacions (carreteres, autopistes, accessos...).
  • Lloguer (cotxes, bus, vaixells, bicicleta).
  • Fullets d’informació turística de les diferents províncies de l’Estat.
  • Fullets d’informació turística de les diferents comunitats autònomes.
  • Informació turística d’Andorra (publicacions del Govern andorrà).
  • Informació turística d’Albi i Reggio Emilia (ciutats agermanades).
  • Informació turística sobre la Catalunya Nord.
  • Oficines de turisme estrangeres ubicades a l’Estat.
  • Atenció en cas d’accidents, malalties, robatoris...

A qui ens adrecem ?

A totes les persones que viuen a la ciutat de Girona i a totes aquelles que la visiten o la volen visitar.

Com podeu accedir al nostre servei?

L’accés és lliure i el servei és gratuït. S’hi pot accedir de forma presencial, per telèfon, per correu electrònic, correu postal o a través de la web municipal.


El nostre compromís

  1. Actualitzar diàriament la informació de les nostres bases de dades per garantir-ne la fiabilitat.
  2. Oferir informació personalitzada de forma immediata, tan presencialment com telefònicament.
  3. Contestar en un termini màxim de 24 hores les consultes que presentin complexitat i requereixin tractament d’informació.
  4. Contestar en un temps no superior a 24 hores les consultes que arribin al nostre servei via correu electrònic.
  5. Atendre el nostre públic, en funció de les seves necessitats, en català, castellà, anglès, francès, italià o alemany.
  6. Obrir de juliol a setembre un punt d’informació turística a l’estació de RENFE.

Ajudeu-nos a millorar

Per tal de millorar el servei i garantir l’acompliment dels nostres compromisos de qualitat us demanem la vostra col·laboració:

  • Manteniu una actitud de respecte envers la resta de persones usuàries del servei.
  • Respecteu la dignitat personal i professional de les persones que treballen a l’Oficina.
  • Respecteu l’ordre i els criteris d’atenció que estableixi el servei.
  • Procureu mantenir l’ordre dels materials i publicacions que hi ha a la nostra Oficina.

Contacte

OFICINA DE TURISME DE GIRONA
c. Joan Maragall, 2
17002 GIRONA
Tel. +34 872 975 975
Fax: +34 872 975 999
turisme@ajgirona.org
www.girona.cat/turisme

Compliment dels compromisos

Resposta de les consultes complexes

Contestar en un termini màxim de 24 hores les consultes que presentin complexitat i requereixin tractament d'informació.

Periode Consultes complexes contestades dins termini Total de consultes complexes Grau d'acompliment Semàfor
2011  1er Trimestre 642 647 99% Semàfor verd
2010   2.442 2.493 98% Semàfor verd
2010  2on Trimestre 764 776 98% Semàfor verd
2010  1er Trimestre 650 675 96% Semàfor verd
2009   3.463 3.507 99% Semàfor verd
2009  4rt Trimestre 470 476 99% Semàfor verd
2009  3er Trimestre 878 882 99% Semàfor verd
2009  2on Trimestre 1.015 1.029 99% Semàfor verd
2009  1er Trimestre 1.100 1.120 98% Semàfor verd
2008   3.202 3.251 98% Semàfor verd
2008  4rt Trimestre 487 491 99% Semàfor verd
2008  3er Trimestre 675 686 98% Semàfor verd
2008  2on Trimestre 963 971 99% Semàfor verd
2008  1er Trimestre 1.077 1.103 98% Semàfor verd
Resposta de les consultes via correu electrònic

Contestar en un temps no superior a 24 hores les consultes que arribin al nostre servei via correu electrònic.

Periode Consultes per e-mail contestades dins termini Total de consultes per e-mail Grau d'acompliment Semàfor
2011  1er Trimestre 285 587 99% Semàfor verd
2010   870 899 97% Semàfor verd
2010  2on Trimestre 267 279 96% Semàfor verd
2010  1er Trimestre 215 220 98% Semàfor verd
2009   1.320 1.341 98% Semàfor verd
2009  4rt Trimestre 157 161 98% Semàfor verd
2009  3er Trimestre 267 270 99% Semàfor verd
2009  2on Trimestre 271 278 97% Semàfor verd
2009  1er Trimestre 625 632 99% Semàfor verd
2008   1.847 1.876 98% Semàfor verd
2008  4rt Trimestre 198 201 99% Semàfor verd
2008  3er Trimestre 443 453 98% Semàfor verd
2008  2on Trimestre 646 648 99,7% Semàfor verd
2008  1er Trimestre 560 574 98% Semàfor verd
Resposta de les queixes via registre d'entrada

Les queixes i suggeriments sobre el funcionament del servei que es formulin a través d'instància via registre general es contestaran en un termini màxim de 15 dies hàbils.

Periode Queixes per registre d'entrada contestades dins termini Total de queixes per registre d'entrada Grau d'acompliment Semàfor
2011  1er Trimestre - - - Semàfor gris
2010   - - - Semàfor gris
2010  2on Trimestre - - - Semàfor gris
2010  1er Trimestre - - - Semàfor gris
2009   - - - Semàfor gris
2009  4rt Trimestre - - - Semàfor gris
2009  3er Trimestre - - - Semàfor gris
2009  2on Trimestre - - - Semàfor gris
2009  1er Trimestre - - - Semàfor gris
2008   - - - Semàfor gris
2008  4rt Trimestre - - - Semàfor gris
2008  3er Trimestre - - - Semàfor gris
2008  2on Trimestre - - - Semàfor gris
2008  1er Trimestre - - - Semàfor gris
Resposta de les queixes via correu electrònic

Les queixes i suggeriments sobre el funcionament del servei que es formulin a través de correus electrònics es contestaran en un termini màxim de 3 dies hàbils.

Periode Queixes per e-mail contestades dins termini Total de queixes i suggeriments per e-mail Grau d'acompliment Semàfor
2011  1er Trimestre - - - Semàfor gris
2010   - - - Semàfor gris
2010  2on Trimestre - - - Semàfor gris
2010  1er Trimestre - - - Semàfor gris
2009   - - - Semàfor gris
2009  4rt Trimestre - - - Semàfor gris
2009  3er Trimestre - - - Semàfor gris
2009  2on Trimestre - - - Semàfor gris
2009  1er Trimestre - - - Semàfor gris
2008   - - - Semàfor gris
2008  4rt Trimestre - - - Semàfor gris
2008  3er Trimestre - - - Semàfor gris
2008  2on Trimestre - - - Semàfor gris
2008  1er Trimestre - - - Semàfor gris
 

© 2017 Ajuntament de Girona
Plaça del Vi, 1 – 17004 Girona
Telèfon: 972 419 000 / 972 419 010