Ajuntament de Girona

dijous 19 d'abril 2018, 22:57:20

Català   |   Castellano

Portada   |   Mapa Web   |   Ajuda

Us trobeu a:   Seu electrònica  » Tràmits i serveis  » Catàleg de tràmits  » Catàleg de tràmits. Tots els tràmits de la A a la Z  »  Sol·licitud d'alta al servei de teleassistència

Sol·licitud d'alta al servei de teleassistència

És un servei preventiu i assistencial, pensat per atendre situacions de soledat i per garantir una reacció ràpida i eficaç davant d'emergències socials i sanitàries. Mitjançant un petit dispositiu que la persona usuària del servei porta damunt, i a través de la línia telefònica, pot posar-se en contacte 24 hores al dia i 365 dies a l'any, amb una centraleta que atén les seves necessitats.


Obtenir instància     Tramitar en línia

On adreçar-se:
OFICINA INFORMACIÓ I ATENCIÓ CIUTADANA
972 419 010
www.girona.cat/ic

A qui va adreçat:
- Les persones físiques o jurídiques que tinguin capacitat d'obrar d'acord amb les normes civils
- Els/les menors d'edat per a l'exercici i la defensa d'aquells dels seus drets i interessos l'actuació dels quals estigui permesa per l'ordenament jurídic sense l'assistència de la persona que n'exerceixi la pàtria potestat, tutela o curatela. S'exceptua el supòsit dels/de les menors incapacitats/des, quan l'extensió de la incapacitació afecti l'exercici i la defensa dels drets o interessos de què es tracti.
- Quan la Llei així ho declari expressament, els grups d'afectats/des, les unions i entitats sense personalitat jurídica i els patrimonis independents o autònoms.

Com fer-ho:
- Telemàticament mitjançant la Seu Electrònica
- Correu postal
- Presencialment al Registre electrònica general
- Als registres electrònics generals de:

a)L'Administració General de l'Estat
b) Les administracions de les Comunitats Autònomes
c) Les entitats que integren l'Administració local
d) El sector públic institucional (la seva integració està regulada a l'article 2.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre)

- A les oficines de Correus, tal com s'estableixi reglamentàriament
- A les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger
- A les oficines d'assistència en matèria de registres
- En qualsevol altre que estableixin les disposicions vigents

Cost del servei:
Segons ordenances fiscals 2018:
- Assistència domiciliària abonat al servei telefònic: 48,95 EUR
- Servei de custòdia de claus: 82,35 EUR

Requisits previs:
Persones majors de 65 anys que, a conseqüència de l'edat, no es poden valer per elles mateixes però que encara resideixen a casa seva.
Tindran prioritat les sol·licituds presentades per a persones que tinguin 85 anys.


Documentació que cal aportar:
Alta al servei de teleassistència:
- Justificant d'ingressos de la unitat familiar
- Informe mèdic i de tractaments, actualitzat
- Còpia del Llibre de família
- Document identificatiu de la persona interessada

Observacions:
Un cop formalitzada la sol·licitud el departament de Serveis Socials es posarà en contacte amb vosaltres per tal de concertar una visita al vostre domicili per fer una valoració.
En cas que sigui favorable es notificarà a l'empresa que instal·li el servei.
Un cop el sistema estigui en funcionament, l'Ajuntament, mitjançant domiciliació bancària, us trasmetrà els rebuts corresponents al servei.
Cal que al domicili on resideixi la persona sol·licitant hi hagi línia telefònica.

Més informació
Ordenances fiscals

 

© 2018 Ajuntament de Girona
Plaça del Vi, 1 – 17004 Girona
Telèfon: 972 419 000 / 972 419 010