dijous 5 de desembre 2024, 22:19:49
Seu electrònica
Us trobeu a: Seu electrònica » L'Ajuntament » Cartes de serveis » Detall de Carta de Serveis
L'Àrea de Polítiques Socials i Cooperació de l'Ajuntament de Girona planteja com una de les seves prioritats l'atenció integral de les persones grans i de les persones amb dependència. Per aquest motiu i des de fa anys treballem per anar construint uns serveis de caire universalista, que ens permetin donar cobertura a les necessitats que planteja aquest col·lectiu. De tots els recursos amb què comptem, l'atenció personal a domicili és el que considerem eix bàsic de la nostra intervenció i és per això, que en presentarlo en aquesta carta de serveis, volem, d'una banda, donarlo a conèixer a totes les persones que se'n poden beneficiar, i d'altra, demanar-vos que participeu del nostre compromís d'anar cap un servei cada cop de més qualitat, que satisfaci les expectatives dels usuaris i usuàries i dels seus cuidadors i cuidadores.
La nostra feina consisteix a donar suport a les persones amb manca d'autonomia i a les seves famílies, per dur a terme les activitats de la vida quotidiana i contribuir a mantenir o millorar les seves condicions de vida en els aspectes següents:
Les tasques concretes que s'ofereixen en el marc d'aquest servei són:
Els usuaris i usuàries del nostre servei són les persones majors de 64 anys o menors de 64 anys amb dependència, que per motius físics, psíquics o socials presentin dificultats, de forma temporal o permanent, per realitzar les activitats bàsiques de la vida quotidiana.
L'accés al servei es farà prèvia valoració dels i les professionals dels equips bàsics d'atenció social primària, que en cada cas tindran en compte els criteris d'assignació basats en el grau de dependència, la situació econòmica i el suport familiar de la persona sol·licitant.
Abonament del preu públic del servei, amb possibilitat de bonificació en funció dels ingressos.
Les sol·licituds del servei es tramitaran des dels serveis d'atenció primària de l'Ajuntament que corresponguin, segons el domicili de la persona que n'ha de ser beneficiària.
Documentació necessària:
Per millorar el servei i garantir l'acompliment dels nostres compromisos de qualitat us demanem la vostra col·laboració:
Serveis Socials d'Atenció Primària
Fer les entrevistes d'accés al servei al domicili de les persones sol·licitants, en cas que presentin problemes de mobilitat.
Periode | Entrevistes realitzades a domicili | Entrevistes que requereixen desplaçament a domicili | Grau d'acompliment | Semàfor |
---|---|---|---|---|
2009 | 52 | 52 | 100% | |
2008 | 155 | 155 | 100% | |
2008 4rt Trimestre | 37 | 37 | 100% | |
2008 3er Trimestre | 47 | 47 | 100% | |
2008 2on Trimestre | 41 | 41 | 100% | |
2008 1er Trimestre | 30 | 30 | 100% |
Assegurar que el termini entre la sol·licitud d'accés al servei i la comunicació d'assignació o denegació del servei no sigui superior a 15 dies naturals.
(*) L'incompliment s'ha degut principalment al creixement del servei, i a la dificultat de planificar les altes amb el/la treballador/a familar amb el perfil més adequat per cada cas i respectant l'horari proposat per l'usuari/a.
Periode | Comunicacions dins termini | Total comunicacions | Grau d'acompliment | Semàfor |
---|---|---|---|---|
2009 | 33 | 46 | 72% (*) | |
2008 | 117 | 136 | 86% | |
2008 4rt Trimestre | 28 | 33 | 85% | |
2008 3er Trimestre | 37 | 43 | 86% | |
2008 2on Trimestre | 33 | 36 | 92% | |
2008 1er Trimestre | 19 | 24 | 79% |
Assegurar que el termini entre la comunicació de la resolució positiva i l'inici de la prestació no sigui superior a 7 dies naturals.
Periode | Prestacions inicials dins termini | Total de prestacions iniciades | Grau d'acompliment | Semàfor |
---|---|---|---|---|
2009 1er Trimestre | 44 | 46 | 96% | |
2008 | 127 | 136 | 93% | |
2008 4rt Trimestre | 31 | 33 | 94% | |
2008 3er Trimestre | 37 | 43 | 86% | |
2008 2on Trimestre | 35 | 36 | 97% | |
2008 1er Trimestre | 24 | 24 | 100% |
Notificarar a les persones usuàries amb un mínim de 24 hores d'antelació les situacions que impliquin canvi de/la professional habitual.
Periode | Notificacions dins termini | Total de substitucions | Grau d'acompliment | Semàfor |
---|---|---|---|---|
2009 1er Trimestre | 3 | 3 | 100% | |
2008 | 94 | 94 | 100% | |
2008 4rt Trimestre | 24 | 24 | 100% | |
2008 3er Trimestre | 54 | 54 | 100% | |
2008 2on Trimestre | 12 | 12 | 100% | |
2008 1er Trimestre | 4 | 4 | 100% |
Realitzar un canvi de treballador/a familiar, en un termini no superior a 5 dies hàbils, quan les persones usuàries del servei ho sol·licitin.
Periode | Canvis dins termini | Total de canvis aprovats | Grau d'acompliment | Semàfor |
---|---|---|---|---|
2009 1er Trimestre | 3 | 3 | 100% | |
2008 | 11 | 14 | 79% | |
2008 4rt Trimestre | 3 | 3 | 100% | |
2008 3er Trimestre | 2 | 2 | 100% | |
2008 2on Trimestre | 4 | 4 | 100% | |
2008 1er Trimestre | 2 | 5 | 40% |
Contestar les queixes que es formulin a través d'instància via registre general en un termini màxim de 15 dies hàbils.
Periode | Contestades dins termini | Total de queixes | Grau d'acompliment | Semàfor |
---|---|---|---|---|
2009 1er Trimestre | - | - | - | |
2008 | 0 | 1 | 0% | |
2008 4rt Trimestre | 0 | 1 | 0% | |
2008 3er Trimestre | - | - | - | |
2008 2on Trimestre | - | - | - | |
2008 1er Trimestre | - | - | - |
© 2024 Ajuntament de Girona
Plaça del Vi, 1 – 17004 Girona
Telèfon: 972 419 000 / 972 419 010