Ajuntament de Girona

dimarts 30 d'abril 2024, 14:18:31

Català   |   Castellano

Portada   |   Mapa Web   |   Ajuda

Us trobeu a:   Seu electrònica  » Serveis en línia  » Registre electrònic  » Catàleg de tràmits. Tots els tràmits de la A a la Z  »  Sol·licitud de plaça d'Educació Infantil per a l'escola bressol i llar d'infants sostinguda amb fons públics

Sol·licitud de plaça d'Educació Infantil per a l'escola bressol i llar d'infants sostinguda amb fons públics

Per sol·licitar una plaça per escolaritzar a un infant per primera vegada al cicle 0-3 anys, en escoles bressol o llars d'infants cal fer-ho dins el termini del calendari establert per la normativa que regula el procés de preinscripció i matriculació.


Obtenir instància     Tramitar en línia


On adreçar-se:
OFICINA INFORMACIÓ I ATENCIÓ CIUTADANA
972 419 010
www.girona.cat/ic

A qui va adreçat:
- Les persones físiques o jurídiques que tinguin capacitat d'obrar d'acord amb les normes civils
- Els/les menors d'edat per a l'exercici i la defensa d'aquells dels seus drets i interessos l'actuació dels quals estigui permesa per l'ordenament jurídic sense l'assistència de la persona que n'exerceixi la pàtria potestat, tutela o curatela. S'exceptua el supòsit dels/de les menors incapacitats/des, quan l'extensió de la incapacitació afecti l'exercici i la defensa dels drets o interessos de què es tracti.
- Quan la Llei així ho declari expressament, els grups d'afectats/des, les unions i entitats sense personalitat jurídica i els patrimonis independents o autònoms.

Com fer-ho:
- Telemàticament mitjançant la Seu Electrònica
- Correu postal
- Presencialment al Registre electrònica general
- Als registres electrònics generals de:

a)L'Administració General de l'Estat
b) Les administracions de les Comunitats Autònomes
c) Les entitats que integren l'Administració local
d) El sector públic institucional (la seva integració està regulada a l'article 2.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre)

- A les oficines de Correus, tal com s'estableixi reglamentàriament
- A les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger
- A les oficines d'assistència en matèria de registres
- En qualsevol altre que estableixin les disposicions vigents

Documentació que cal aportar:
Sol·licitud de presinscripció a les escoles bressol públiques:
- Certificat de naixement o llibre de família
- Documentació acreditativa per a barem de puntuació
- Identificació de les persones / entitats interessades
- DNI, NIE o passaport del pare o mare, o tutor/a o guardador/a de fet
Si l�adreça no coincideix amb la de la sol·licitud, cal presentar un volant municipal de convivència.
Si correspon, a efecte del barem:
- Nòmina del mes de març del pare i de la mare o tutor i tutora, o la vida la laboral actualitzada o el contracte de treball si cal justificar una activitat laboral mínima de 10 hores setmanals.
Els autònoms, rebut d�autònoms del mes de març i darrera declaració de renda
En cas de situació d'atur, certificat del SOC (cal que hi consti el període de vigència de la prestació)
En cas de d�excedència: certificat d�incorporació a l�empresa al mes de setembre
- PIRMI: prestació de la renda mínima d�inserció
- Certificat de discapacitat igual o superior al 33% de l'alumne, el pare, la mare o els germans
- Carnet de família nombrosa o monoparental vigent
- Certificat mèdic: si l�alumne/a pateix alguna malaltia crònica del sistema digestiu, endocrí o metabòlic, inclosos celíacs
- Per acreditar el domicili del lloc de treball cal aportar còpia del contracte laboral o d�un certificat emès a aquest efecte per l�empresa. Per autònoms domicili acreditat a l�Agència Tributària.

Observacions:
Presentació de sol·licituds del 2 al 11 de maig (ambdós inclosos).
Fins el 14 de maig a les 17 hores es pot presentar la documentació pendent o anar a formalitzar el tràmit iniciat telemàticament de les sol·licituds presentades dins el termini establert al centre sol·licitat en primera opció.
El centre us ha de donar una còpia de la sol·licitud degudament registrada.

Legislació
- Decret 282/2006, de 4 de juliol, pel qual es regulen els requisits dels centres de primer cicle de l'educació infantil.
- Decret 75/2007, de 27 de març, pel qual s'estableixen el procediment d'admissió de l'alumnat als centres en els ensenyaments sufragats amb fons públics.
- Llei 12/2009, de 10 de juliol, d'educació per la que s'estableix les garanties i els criteris a què s'ha d'ajustar el procediment d'admissió.
- Conveni de 19 de juny de 2007, entre el Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament de Girona, per a l'assumpció de les competències delegades relacionades amb el procés de preinscripció i admissió d'infants als centres d'ensenyament sufragats amb fons públics.
- Decret 101/2010, de 3 d'agost, d'ordenació dels ensenyaments del primer cicle de l'educació infantil.
- La Resolució ENS/315/2012, de 23 de febrer, per la qual s'aproven les normes de preinscripció i matrícula de l'alumnat als centres del Servei d'Educació de Catalunya i altres centres educatius, en els diversos ensenyaments sostinguts amb fons públics, per al curs 2012-2013.

 

© 2024 Ajuntament de Girona
Plaça del Vi, 1 – 17004 Girona
Telèfon: 972 419 000 / 972 419 010