Ajuntament de Girona

dimarts 26 de gener 2021, 16:51:18

Català   |   Castellano

Portada   |   Mapa Web   |   Ajuda

Us trobeu a:   Seu electrònica  » Tràmits i serveis  » Registre electrònic  » Catàleg de tràmits. Tots els tràmits de la A a la Z  »  Sol·licitud de subvenció al manteniment de l'ocupació del programa Girona Actua (+)

Sol·licitud de subvenció al manteniment de l'ocupació del programa Girona Actua (+)

Aquests ajuts tenen com a objectiu contribuir al manteniment de l'ocupació de totes aquelles activitats empresarials que s'han vist afectades per l'estat d'alarma decretat pel Reial Decret 463/2020, de 14 de març, per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19.
Es pretén, d'una banda, donar suport al teixit econòmic local per a la continuïtat de la seva activitat i, de l'altra, evitar l'entrada a l'atur de persones que, amb anterioritat a aquesta crisi sanitària, es trobaven en situació d'ocupació.


Obtenir instància     Tramitar en línia


On adreçar-se:
OFICINA D'ASSISTÈNCIA EN MATÈRIA DE REGISTRE OAMR
972 419 010
www.girona.cat/ic

A qui va adreçat:
Hi ha dues línies d'ajuts:
-Línia 1: Persones treballadores autònomes que no ocupen treballadors/ores, que compleixin els requisits exposats a les bases de la convocatòria.
-Línia 2: Microempreses, professionals autònoms/es i entitats sense afany de lucre que en data de 29 de febrer de 2020 comptessin amb una plantilla de fins a 10 treballadors/ores; amb domicili fiscal, delegació o centre de treball ubicat al municipi de Girona, i que es trobin en alguna de les situacions contemplades a les bases de la convocatòria.

Com fer-ho:
- Telemàticament mitjançant la Seu Electrònica

Requisits previs:
- Estar al corrent de les obligacions tributàries.
- Disposar d'un sistema d'organització i gestió de la prevenció de riscos laborals.
- Complir amb la normativa vigent pel que fa a gestió de subvencions, igualtat de tracte i oportunitats, assetjament per raó de sexe, finances públiques, ajuts de mínimis, i protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
- Haver justificat qualsevol subvenció anteriorment atorgada per l'Ajuntament de Girona.
- No haver amortitzat llocs de treball indefinits mitjançant acomiadaments declarats improcedents per l'autoritat competent durant els 3 mesos anteriors a l'inici del període subvencionable.
- No haver estat sancionada en matèria d'integració laboral de persones amb disminució, relacions laborals o seguretat i salut en el treball.

Documentació que cal aportar:

Línia 1:
- Instància de sol·licitud de subvenció, segons model normalitzat, signada per part de la persona treballadora autònoma.
- DNI/NIF de la persona autònoma.
- Model 036/037 d'alta fiscal o qualsevol altre document acreditatiu de la situació censal i de l'activitat (DUE).
- Comprovant bancari del darrer rebut autònoms.
- Model 100 de l'Impost sobre la renda de les persones físiques corresponent a l'exercici 2019. Declaració anual, caselles corresponents al rendiment del treball: caselles de la 001 a la 0025
- Model 303 d'autoliquidacions trimestral IVA corresponents al 1r i el 2n trimestre de 2019 i 2020.
- Certificats vigents d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària, la Tresoreria General de la Seguretat Social i la Generalitat de Catalunya.
Línia 2:
- Instància de sol·licitud de subvenció signada per part del/de la representant legal de l'empresa o entitat.
- DNI/NIF de la persona signant de la sol·licitud, com a representant de l'entitat.
- Model 036/037 d'alta fiscal o qualsevol altre document acreditatiu de la situació censal i de l'activitat (DUE) o bé model TA.0521 RETA, en cas d'acreditació de treball autònom.
- Contracte de treball, vigent a l'inici del període subvencionable, signat pel treballador/ora i l'empresa.
- Informe de dades per a la cotització (IDC) del treballador/ora.
- Certificat de resolució favorable d'ERTO, si s'escau.
- Relació nominal de treballadors (RNT) o qualsevol altre document acreditatiu del nombre de treballadors/ores, a data de 29 de febrer de 2020 i també a data de l'inici del període subvencionable.
- Certificats vigents d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària, la Tresoreria General de la Seguretat Social i la Generalitat de Catalunya.

Observacions:
- Amb caràcter general, quan es tracti d'informació o de documents que estiguin en poder de l'Ajuntament de Girona es podrà exercir el dret a no presentar-los, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys. L'interessat/da haurà d'indicar l'òrgan on van ser presentats o pel qual van ser emesos, la data de presentació o emissió i el procediment a què corresponen.
- En cas que l'empresa autoritzi a una persona, empresa o entitat per a la realització del tràmit en nom seu, caldrà adjuntar també l'imprès d'autorització de representació que es troba adjunt a l'apartat més informació.

TERMINI de presentació de sol·licituds del 7 al 20 de desembre de 2020.

Legislació
- Bases reguladores per a la concessió de subvencions destinades al manteniment de l'ocupació, en el marc del programa Girona Actua (+) i en règim de concurrència competitiva, per a microempreses i persones treballadores autònomes afectades per les conseqüències de la crisi sanitària generada per la COVID-19; aprovades per acord de la Junta de Govern Local en data 26 de juny de 2020, publicades al Butlletí Oficial de la Província de Girona núm. 140, núm. d'edicte 4929, de 22 de juliol de 2020.
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, d'acord amb el que estableix la seva disposició final primera.
- Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, d'acord amb el que estableix la seva disposició final primera.
- Ordenança general de subvencions de l'Ajuntament de Girona, els seus organismes autònoms i entitats que en depenen, publicada al BOP en data 10 de desembre de 2015.
- Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
- Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya.
- Llei 26/2010 de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
- Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.
- Llei 17/2015, de 21 de juliol, d'igualtat efectiva de dones i homes.
- Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
- Llei 19/2014 de transparència, de 29 de desembre, d'accés a la informació pública i bon govern.
- La resta de normativa vigent aplicable

Termini resolució
El termini màxim per resoldre i notificar la resolució serà de 6 mesos, comptats a partir del dia de finalització del termini de presentació se sol·licituds.

Silenci administratiu
Negatiu

Més informació
Bases de la convocatòria
Instància d'autorització a tercers.
Subvencions i ajuts
Ajuts Girona Actua (+)

 

© 2021 Ajuntament de Girona
Plaça del Vi, 1 – 17004 Girona
Telèfon: 972 419 000 / 972 419 010