Sol·licitud de confirmació de la inscripció padronal per a persones estrangeres comunitàries
Les persones comunitàries i les no comunitàries amb permís de residència permanent hauran de confirmar el seu empadronament.
L'Ajuntament es posa en contacte a través d'un SMS si en tenen i per carta al domicili d'empadronament, amb una antel·lació de 3 mesos aproximadament.
Obtenir instància
Tramitar en línia
- On adreçar-se:
- OFICINA D'ASSISTÈNCIA EN MATÈRIA DE REGISTRE OAMR
- 972 419 010
- www.girona.cat/ic
- A qui va adreçat:
- - Les persones físiques que tinguin capacitat d'obrar d'acord amb les normes civils
- Els/les menors d'edat per a l'exercici i la defensa d'aquells dels seus drets i interessos l'actuació dels quals estigui permesa per l'ordenament jurídic sense l'assistència de la persona que n'exerceixi la pàtria potestat, tutela o curatela. S'exceptua el supòsit dels/de les menors incapacitats/des, quan l'extensió de la incapacitació afecti l'exercici i la defensa dels drets o interessos de què es tracti.
- Com fer-ho:
- - Telemàticament mitjançant la Seu Electrònica
- Correu postal
- Presencialment al Registre electrònic general
- Als registres electrònics generals de:
a)L'Administració General de l'Estat
b) Les administracions de les Comunitats Autònomes
c) Les entitats que integren l'Administració local
d) El sector públic institucional (la seva integració està regulada a l'article 2.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre)
- A les oficines de Correus, tal com s'estableixi reglamentàriament
- A les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger
- A les oficines d'assistència en matèria de registres
- En qualsevol altre que estableixin les disposicions vigents
- Documentació que cal aportar:
- Sol·licitud de confirmació de la inscripció padronal per a persones estrangeres comunitàries:
- Document identificatiu de la persona interessada
- Document que acrediti la representació
- Observacions:
- - La confirmació només es pot fer si encara viu en el mateix domicili a on s'està empadronat.
- Han de confirmar a petició del Ministeri de l'Interior cada 2 anys les persones estrangeres no inscrits en el Registre Central d'Europeus.
- La resta de persones estrangeres a petició del Ministeri de l'Interior cada 5 anys o quan caduqui la targeta de residència (si en tenen).
- El document d'identificació (targeta d'identitat dels estats de la Unió Europea, passaport i NIE) han de ser vigents.
- EXCEPCIÓ: S'accepten documents caducats amb sol·licitud de renovació que no faci més de 6 mesos que s'hagi segellat/presentat. En casos que el document identificatiu s'acompanyi de document de resolució de la sol·licitud, cal comprovar la vigència de la resolució.
- Si no es confirma el padró es donarà de baixa per caducitat.
Aquest tràmit no serà necessari si es fa un canvi de domicili o un canvi de característiques personals.
IMPORTANT: informar del nivell d'estudis acabats
- Legislació
- - Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
- Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals
- Reial decret 2612/96, de 20 de desembre, on es modifica l'anterior Reglament de població i demarcació territorial de les entitats locals (Reial Decret 1690/86 d'11 de juliol).
- Resolució de 15 de desembre de 2020, de la Subsecretaria, per la que es publica la Resolució de 2 de desembre de 2020, de la Presidència de l'Institut Nacional d'Estadística i de la Direcció General de Cooperació Autonòmica i Local, per la que es modifica la de 17 de febrer de 2020, per la que es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la gestió del Padró municipal.
- Llei 26/2010 del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
- Més informació
-
Especificacions de la documentació a aportar
-
Web del Padró municipal d'habitants